Året som gått

0kommentarer

JANUARI
 
Började 2015 med att bli fulltaliga på jobbet, Vi gick från två till tre. Jag fick återgå som tandhygienist fyra dagar i veckan. Jobbet har rullat på snabbt och det har redan gått ett år och vi tre fungerar riktigt bra ihop.
 
Renovering pågick för fullt av övervåningen hela vintern. En och annan tabbe hände. Men värst var nog när iPhonen for ner i toaletten, läs om detta här. Och överlevde! 
 
 
 
 
Några bilder från renoveringen. Får nog visa resultatet i ett annat inlägg.
 
FEBRUARI
 
Det städas och rensas och plockas och en riktig skatt kommer tillrätta, vilken skatt får du läsa om här. 
 
 
 
Vi fick även vara med om att minstingen i kusinskaran fick sitt namn, Ludvig. En härlig liten krabat med lockar i nacken och ett charmigt leende.
 
 
 
MARS
 
 
 
Mars börjar som alla andra "marsar" sedan snart 12 år tillbaka i tiden. Vi firar sonen på hans födelsedag. Renoveringen fortsatte, var på kurs och låg sjuk tillsammans med barnen. Och det klassiska vårtecknet plockades fram, studsmattan.
 
APRIL
 
Vi firade in påsken och var på utvecklingssamtal för Adam på Engelska skolan. Han gör stora framsteg. Vi fixar det sista på båten och jag lyckas förmodligen bryta ett par tår.
 
Båten gjordes klar och vi fick äntligen sjösätta den. Som vi hade längtat. Sen blev det premiärtur ut till Sättersholmarna där det skålades i alkoholfritt.
 

 
 
 
 
 
 
 
 Vi fick även gå en tung dag till mötes. Ett sista farväl skulle tas och mina systrar sjöng så fint för Sven på hans sista resa.
 
 
 
MAJ
 
Vi firade att Henrik bytte tjänst på sitt jobb. Sedan kom min ena syster med familj för att vi skulle gå på kosläpp.
Sen började båtsäsongen ta vid med glädje och små fel och misstag.
 
 
 
JUNI
 
Vi firade Adams första skolavslutning på Engelska skolan och Filippas näst sista på Grossbol. Midsommar firades på sjön. Men låt er inte luras av de vackra bilderna. Det var kallt och blåsigt.
 
 
 
 
 
 JULI
 
I början på juli tog jag mig en tur upp till Dalarna, alldeles ensam. Det blev en lite kusinträff med höghöjdsbana och övernattning med mina föräldrar i sommarstugan.
 
När jag återkom från Dalarna tog båtsemestern vid. Vill ni läsa om den är det bara att söka upp juli månad 2015 till höger i listan. Vi hade sol, regn, vind och dimma. Vi namngav båten och hade en fantastisk sommar.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
AUGUSTI
 
Nu var semestern slut och vardagen tog vid igen och jag började att måla trappen till övevåningen. Vilket skitgöra. Jobbigt, bökigt, tungt och helt klart värt det. Ska visa det färdiga resultatet i ett blogginlägg senare.
 
 
Efter många års längtan så tog jag och min far oss äntligen ut på vandring, upp till Gnupen. Skamligt att det skulle ta sådan tid att ta sig tid till att gå dit upp.
 
 
Samma helg som vi vandrade till Gnupen så firade vi även min fars födelsedag. Läs om det äventyret här.
 
 
SEPTEMBER
 
Vi gjorde en dagsutflykt med  båten tillsammans med kusinerna från Uddevalla.
 
Vi fick kallelse till kirurgen för att undersöka Filippas navelbråck och fick tid för operation.
Vi tog vår sista tur med båten till ett nästan öde Inre hamn och njöt för fullt i vår ensamnhet.
 
 
OKTOBER
 
I oktober togs hon upp för vinterförvaring, vår YOLO.
 
 
I oktober tog jag mig an de bästa patienterna man kan tänka sig. Mina egna barn. Båda skötte sig utmärkt och de är väldrillade på hemmaplan när det gäller tandtråd och borstning. De lämnade rummet felfria och fluorlackade.
 
 
 
Jag läste en av de bästa böker jag läst på länge. Boken heter Introvert. En fantastisk bok som gav en del insikt om mig själv. Är du lite tillbakadragen, stora folkmassor tröttar ut dig och du är lite som Ferdinand som trivs bättre hemma i lugn och ro. Läs då denna bok.
 
NOVEMBER
 
Så kom dagen då det var dags för Filippas operation. Mycket nervositet och oro innan. Men när "starkablarna" fästes på bröstkorgen och det var nattinatti så var det över på ett kick.
 
 
Jag och mona kollegor var iväg på den årliga tandvårdsmässan som i år var i Göteborg. Mycket handlat, mycket god mat och trevligt.
 
 
 
DECEMBER
 
Till sist på året, som alltid, kom december med dunder och brak. Vi njöt tillsammans, bakade, pysslade, spelade spel, drack glögg och åt pepparkakor, klädde julgran och väntade på tomten.
 
 
 
 
 
Filippa deltog i julklappshoppning och fixade ytterligare två rosetter till samlingen.
 
Barnen graderade upp sig i karaten och tog sedan julledigt.
 
 
 
Adam fick utmärkelse från skolan. Stolta avslutade vi detta skolår och återigen inser va att vi gjort det bästa val man kan göra för sina barn i skolväg. Sätta dom på engelska skolan.
 
 
Nyår firades in med vänner och deras barn. Sex vuxna och sex barn. God mat och dryck.
 
 
Nu hoppas vi på ett underbart 2016 med allt vad det innebär!

Kommentera

Publiceras ej