Farmor 80 år

0kommentarer

Lördag morgon klev vi upp och gjorde oss redo. Drog först till Forshaga på hockeyträning sedan vidare till Malung där vi skulle fira min farmors 80-årsdag. 


Jag citerar min kusin Emma för jag håller med om vartenda ord hon skrev: "Idag fyller denna fantastiska kvinna 80 år. Denna cooling är min kära farmor. Hon är en av mina största förebilder. Den styrka som denna kvinna besitter önskar jag att alla hade. Efter allt hon gått igenom så står hon fortfarande rakryggad och lever livet. Jag beundrar dig farmor och jag älskar dig av hela mitt hjärta!"

Kan inte annat än att hålla med. Jag önskar att jag blir lika pigg och fortsatt nyfiken på livet trots att åldern tickar på. Precis som min farmor. Hon har precis påbörjat en datakurs, hur coolt som helst. 

Vi tog oss igenom hälsningsfraser med farbröder, kusiner och ingifta. Vi sjöng, åt smörgåstårta och drack läsk. Vi skrattade och njöt av att vara med likasinnade med samma sjuka humor. Vi åt marängtårta, gräddtårta och bullar till kaffet. När diskmaskinen var överfull, magskinnet utspänt och kvällen närmade sig så gav vi oss av hemåt mot Karlstad. 


Jag är så glad att ha en så stor familj med dessa fantastiska människor. Och för att avsluta med ett citat som min farmor sa med glimten i ögat: "jag är roten till allt ont!" 

Hon är urmodern till denna onda, goda släkt. 

Kommentera

Publiceras ej