Premiärturen för mig och Filippa

0kommentarer

Igår lämnade vi Filippa på barnkalas på Leos Lekland i några timmar. Under tiden åkte vi till båten och förberedde för en tur. 

Adam var hemma för han ville gå på flickvännens fotbollsmatch. 

När vi hämtat upp Filippa kastade vi loss. Hon ville "köra" båten när vi var i älven.  


Sen blev hon trött, tog en kudde och kröp upp under rutan och tvärslocknade i solens värmande strålar.  Efter att ha sovit hos kompis i två nätter och avslutat helgen med kalas behövdes det förmodligen lite extra sömn. 



Vi gick ut till Nabben där Bäckströms redan väntade. Vi grillade korv med bröd och drack vatten. Nu kändes det, båtsäsongen 2016 har dragit igång. 


Redan sedan förra sommaren har vi sagt att jag ska lära mig flytta detta åkdon på vatten. Igår hände det. Jag la ut från Nabben, tog oss hela vägen hem och manövrerade oss in i båtplatsen utan missöden. Kan ju inte vara annat än stolt över mig själv. 


Nu börjar en ny kort arbetsvecka. Till helgen när det är långhelg ska vi sova i båten. 

Kommentera

Publiceras ej