En hektisk vecka!

0kommentarer

Den gågna veckan har rullat på i ett hiskeligt tempo. Som tur är tar jag cykelvägen förbi Forshagas mest väldoftande hägg på väg till jobbet. 
Där njuter jag några extra sekunder innan jag trampar vidare. 


Jag passade på att klä om en av min äppletstolar. Från vinrött till grått. Passar mig. Bara en kvar, den kommer sen då jag väntar på en skumgummidyna till den. 
På tisdagen tog vi bussen in till Karlstad, jag och Filippa, och blev upphämtade av Henrik för att åka till Skutberget. Där var det Fun Day med engelska skolan med klassindelning och lekar och fika med nya klassen. Vi fick med oss en mycket glad och nöjd tjej hem. Hon hamnade i 4C som var en önskan, samma bokstad som brorsan. Hon hittade ett par tjejer som verkar ha liknande intressen som hon. 

Onsdagskvällen fick gå i goda gärningars tecken. Det handlar om att ge och ta, vid rätt tillfälle. Nu blev det ge och måtte jag ALDRIG behöva ta. 

På torsdagskvällen var det musikuppvisning bland treorna i kommunen. Hela trean har Filippa spelat klarinett och ska även spela detta på skolavslutningen. 

Fredagen blev lugn och under lördagen firades en 10-åring in med ridning och tårta och besök. 

Sen idag har det varit barnkalas på Leos Lekland i nästan tre timmar. En glad tjej som bjöd hela klassen, även som ett litet hejdå-kalas. 


Efter kalaset följde hon med en kompis hem och när jag hämtade henne lät hon rätt tjock i halsen. Efter duschen började hon frysa rejält och nu är febern uppe i 40.1. En orolig sömn har lagt sig runt tösabiten. Nu får vi se vart detta slutar. 



Natti gott folk!

Kommentera

Publiceras ej