Från Sunnanå till Spiken

0kommentarer

När vi lämnade Sunnanå den 18/7 gick vi ut på ett relativt stilla vatten. Men under färden tilltog vindarna lite ich ställvis blev det en guppig färd.

Strax innan Spiken passerar man en ganska trång farled med vacker natur.

Väl framme vid Spiken så serverade Anita pannkakor, smakde ljuvligt efter ett tag på sjön. När maten var intagen så var det dags för minigolf för mig och barnen. Sedan intogs det glass i stora lass.

Här fick vi även tillgång till att tvätta lite kläder, shoppa lite nya och njuta av strålande sol.

En morgon fick det bli en löptur via pilgrimsleden bort till Läckö slott. Fantastiska vidder, ängar och en del skuggiga skogspartier. Gassande varmt och superjobbigt men helt klart värt besväret när slottet tornade upp sig.

Sen fick jag vackert ta mig tillbaka på egna ben även om det kändes tungt. Väl vid båten blev det frukost och dusch sen bokades det cyklar och hela familjen cyklade tillbaka till Läckö så att barnen kunde gå spökvandring på slottet.

Men först fick det bli en mysig fika med de bästa jag vet.

Under tiden barnen letade spöken så passade jag och Henrik på att kolla in båtarna i hamnen, slottets kyrka och omgivningen runt slottet.

När spökvandringen var över blev familjen komplett och vi cyklade tillbaka till Spiken och gick på restaurang.

Kommentera

Publiceras ej