Donnan

1kommentarer

Kände inte för att låsa in mig i hemmabion och titta på film, kände inte för att städa eller plocka. Vandrade runt som en osalig ande här hemma. Rastlös, nästan lite gråtmild. För ingenting. 

Sen på min vandring råkade jag vandra förbi min målning som stått i ett hörn länge på grund av att motivationen saknats. Men nu kom den, motivationen, som en blixt från klar himmel. 

Packade fram mina penslar, palett, stativ och färg. Jag gjorde som Van Gogh, svepte ett glas Absint och skar av mig örat och sen börja måla. 


Gick ganska smärtfritt. Måste bara komplettera med en speciell lack. Sen skall donnan få hår. Har en klar bild i huvudet hur tavlan skall bli men det gäller att få till detta. Bilden skall gå i svart, vitt och grått. Bara läpparna och en hårslinga som skall gå i rosa/lila. 



Här får ni ett litet smakprov på halva ansiktet. Resten av tavlan få ni se när den är klar. 

Och det mina vänner kan dröja...

1 kommentarer

Lotta

12 Jan 2016 07:03

Vad fin!! Det där komer bli ett mästerverk :-)

Kommentera

Publiceras ej