Lucia och gran

0kommentarer

Samma procedur som förra året. Vi klär granen till lucia. Julen är kort som den är och då gäller det att suga ut så mycket som möjligt ur den. Även om det i år, för att vara jag, är sparsamt framplockat med pynt. 



Jag dras med en riktig praktförkylning de lux. Tror nästan att jag drabbats av en mans förkylningssymptom. Det piper i mig och självömkan är på topp. 

Allt ligger liksom och ruvar under ytan. En kroppstemp på 37.7 och alla tecken på förkylning infinner sig mest på vänster sida. Huvudet dunkar, tårarna rinner, bihålorna spränger, tänderna ömmar och däsan ä täppt. Det är liksom inget driv i mig. 



Igår kväll var vi på julbord med Henriks jobb, AMAB. Vi var på kvarnen i Borgvik. Helt ok men på grund av min förkylning tyckte jag maten smakade så där. Det godaste var ris a la malta. Trots att jag körde var vi inte hemma förrän halv två på natten. 

Så nu blir det sängen för att se om man kan sova bort lite snuva. 

Kommentera

Publiceras ej