Slipar trapp och målar

0kommentarer

Jag hamrar och spikar jag bygger en bil...

Inte riktigt. Men jag har gett mig in på projekt trappmålning. Det kändes lockande till en början, riktigt lockande. Har länge laddat för att måla trappen vit. Men allt slipdamm såg jag inte fram emot. 

Men nu är slipningen gjord och då insåg jag att det inte kommer att bli roligt att måla alla dessa sidor, vinklar och vrår. Men nu var det för sent att ångra sig. 




Sen kom vi till ett annat förberedande moment. Maskeringen. På varje trappsteg! Ett väldans pill med alla hörn. Men någon timme senare så var även maskeringstejpen på plats och första strykningen med kvist och spärrgrund fick strykas på. 


Nu är första lagret färg på. Med maskering och första målningen tog det 6,5 timmar. Nu är jag rätt mör i nacke och armar. Få se om andra strykningen sker imorgon. 

Kommentera

Publiceras ej