Nu är hon hemma

0kommentarer

Våran nya ögonsten anlände idag till Karlstad. Efter veckor av planering och förberedelser. 

Jag kan svära på att jag blivit några hår gråare, magkatarren har gjort sig påmind och tröttheten har legat som en gloria runt huvudet. Maken har jobbat 15-timmars dagar, sju dagar i veckan. När hans riktiga jobb slutade för dagen började båtkärrebygget. Själv fick jag dra det stora lasset hemma med barn, läxor, skola och aktiviteter. Tur jag har haft svärmor vid min sida. 

Men idag kryper jag ner mellan lakanen något lugnare och mycket lyckligare. Nu börjar ett annat huvudbry. Men ett kärt sådant. Nu ska här städas, servas och inredas. Sen skall förarintyg införskaffas och till våren skall hon sjösättas. 
Här är hon! Dock är targabågen fälld för att hon skall kunna köras in i porten till vinterförvaringen. 

Fler bilder kommer senare!

Skepp å hoj!


Kommentera

Publiceras ej