Halloween

1kommentarer

Igår var det Halloween på fritids för barnen. Filippa ville ha samma sminkning som Adam. Så det blev en tidig morgon. 


När dagen var slut kom hon till mitt jobb, bytte om och tvättade sig. Sedan drog vi till stan med buss för att kolla synen på oss båda. En mycket mysig eftermiddag. Henrik mötte upp i stan. Min syn var bara bra, Filippa behövde läsglasögon. Nu är bågarna prövade och glasögonen beställda. Bara att vänta några veckor. 

På kvällen kom mamma och pappa med den försvunna sonen. Mat och ett glas vin fick det bli. En trevlig kväll. 

Idag blev det stan, shopping och Ikea. Sen lämnades mina föräldrar av på hotell i Karlstad och vi åkte till Forshaga för att göra iordning Filippa för halloweenparty hos en kompis. 


Nu ligger jag utsträckt i en Fatboy i väntan på att köra mamma och pappa till restaurangen som är bokad. Hotell och restaurangbesök fick de i bröllopspresent av oss förra året. 





1 kommentarer

Anna

04 Nov 2014 14:10

Hej! Så fint du har sminkat barnen! Jag måste få fråga var man kan köpa sådana blixtlås?

Svar: Hej Anna. Tack! Jag har köpt helt vanliga blixtlås på tygaffären och klippte bara bort tyget. Klippte dragkedjan i två delar. Hälften stängd och hälften öppnad. Limmade ihop delarna med superlim. När jag sedan limmade på dessa i ansiktet använde jag ögonfranslim.
Helena Haltorp

Kommentera

Publiceras ej