Skor, vårväder och tvätt

0kommentarer

I onsdags när jag kom till handbollen för att titta på sonen spelade han barfota.
-Varför? frågade jag honom. Han hade helt enkelt växt ur sina och inte sagt något. Det funkade ju barfota så varför inte. Fast jag tror innerst inne att det handlade om att han verkligen hatar att köpa skor. Men i fredags gick det inte att backa längre. Nu var det både nya gympaskor och vardagsskor som skulle handlas. Så perfekt att Stadium hade 25% på hela sortimentet. 

Till slut hade han prövar och valt ut två par. Rätt nöjd kille efteråt i alla fall. 

Han hade växt ur sina 36:or och bytte nu upp sig till 37,5:or. 


Imorse var det fem kilometer löpning på agendan. Sonen hängde med på rundan. Strålande sol, strålande son, svettig mamma. Men ack vad skönt efteråt när det är gjort!



Sen blev det en kaffe i solen medan grillen tändes. Men hur underbart smakar inte kaffe vid solväggen efter träning. 

Idag har jag även tvättat alla vintervantar, vintermössor och halsdukar samt en del vinterjackor, bara min kvar nu och plockat undan alla vinterskor. 

Sen skulle lillsessan på discokalas hos klasskompisen. Hon klädde sig själv, jag fixade håret. Sen drog de iväg på cykel. Storebror följde henne hela vägen, snäll som han är!




Under tiden hon var på kalas plockades utemöblerna fram. Dynorna får vänta ett tag till. Sen var det grillat till mat och då hade kvällen kommit. Efter maten blev det film i hemmabion. 

Dagen avslutades med Earth hour för miljöns skull. Varenda lampa släcktes. Varenda stearinljus tändes. Grönsaker och dipp med kortspel underhöll oss. 




Nu somnar vi alla nöjda!

Kommentera

Publiceras ej