Scoutläger, hängrännor och stuprör

0kommentarer

Imorse var vi uppe med tuppen och packade matsäck till oss själva och barnen. All annan packning packades under gårdagen. 

För idag skulle barnen på scoutläger, till Torsby. Klockan 8.00 lämnade vi Forshaga i karavan med nästan 20 scouter, massa föräldrar och sex ledare.

Frukost intogs med vacker utsikt vid Tossebergsklätten. 




Sen drog vi vidare till lägret där totalt över 500 scouter ska hålla till. Där packade vi ur barnen, kramade om dom och styrde kosan hemåt. 







ALLTID REDO!

Hemma  i Forshaga så bytte vi bil, drog in till stan på XL bygg för att köpa hängrännor och stuprör. Sen hem och körde järnet. Nu har vi satt upp en ny hängränna på altan, vilket var välbehövligt!

Även på garaget kom de upp. Fyra år efter att vi bytt panel och målat om. Oj, oj, oj vad det är lätt att skita i det där sista lilla! Men nu är de där, äntligen!

Så nu på kvällen var vi äntligen klara. Nu har vi även fått mat i magen. Så nu har jag bestämt mig, imorgon ska jag göra absolut ingenting. För det är jag värd! Kanske läsa min bok och lyssna på någon rolig pod. Annars ska jag inget göra...

Kommentera

Publiceras ej