Barnledig

0kommentarer

Söndag, barnlediga, sovmorgon och ingen stress. Vad händer???

Klarvaket 6.15. Är du sjuk i huvudet på riktigt tänkte jag. Sov nu när du får! Men det är ju runt sex jag går upp alla vardagar. Eller så börjar jag bli gammal. 

Gjorde allt som stod i min makt för att somna om, med ena ögat på klockan och det andra stängt fram till kl sju. Sen slumrade jag om av ren uttråkning. Fick kaffe på säng 8.15 sen var dagen igång.

Städade båda akvariumen efter frukost. Sen tog jag min bok och min telefon med mig ut på altanen. Där låg jag ostört i tre timmar i solen innan rastlösheten slog till. Ibland undrar jag vad jag gjorde innan jag fick barn. Vad fyllde jag ut dagarna med då? Sen tog jag en tur med bilen, lagade mat och gjorde efterrätt. Åt i stillhet och tysthet utan några tappade bestick och urspillda glas. Saknar barnen en del. Drack kaffe och läste mer bok. Pratade i telefon med mamma och systrarna. Tog ett glas vin på altanen när molnen hopade sig på himlen. 


Nu ser jag fram emot att barnen kommer hem imorgon. Mina batterier är fulla och tvättkorgen är tom. Imorgon är det tvärtom... 😃


Kommentera

Publiceras ej