Början på semestern

0kommentarer

Adam bestämde sig för att lägga en spya. 

Men underbart tänkte jag. Ja varför inte börja semestern med magsjuka som ska gå runt i familjen. Men tänk possitivt, du slipper VABBA!

Men det blev inget mer. Ingen feber, bra matlust och pigg. Dagen efter så får Filippa en liten febertopp på 38 grader. Vi stannar inne även denna dag. 

Idag är det feberfritt och spyfritt. Timmarna har gått och ingen mer verkar insjukna. Håller tummar och tår för att han bara ätit något olämpligt!

Men jag känner rastlösheten slita i bröstet. Kanske är man ovan att vara ledig för länge, stressen susar i huvudet. Timmarna springer iväg, som det känns nu kommer jag inte hinna ha semester. Kanske är det bara den berömda första veckan som det tar att varva ner eller att barnen varit sjuka eller att vi ingen bil har eller att regnet öser ner. Kanske en kombination av vissa eller alla delar. 

Men jag är inte duktig på att ta det lugnt...

Imorgon skulle regnet hålla sig borta. Då kanske jag ska rensa stenhällorna ute på framsidan. Blir nog psykiskt sjuk om jag inte gör något!



Kommentera

Publiceras ej