Skoldag, feber och helg

0kommentarer

Idag var det tänkt att jag skulle följa med Adam till skolan och hälsa på. Men eftersom han legat sjuk och fick ta en vilodag idag så följde jag med Filippa istället. 


Till en början jobbade hon på flitigt men allt eftersom tiden gick blev hon slöare och segare. Vid första rasten klagade hon på huvudvärk och att det var kallt ute. Pyttsan svarade jag. Det är bara att du leker så blir du varm. Var säker på att hon stod vid min sida och frös bara för att jag var med idag. 

Efter rasten var hon gnölig och ville inte jobba. Sen kom tårarna och hon frös ännu mer. Kände på pannan som började bli varm. Vi beslutade att avsluta dagen och gå hem. Lilla gumman grät hela vägen hem. Dels för att det var långt att gå hem och fatt hon frös och för att hon inte orkade en hel dag nu när jag skulle vara med. 

Väl hemma slet hon av sig kläderna, kröp i säng, bad om vatten och glass. Då var febern uppe i 38,6. Sen somnade hon. När hon vaknade två timmar senare hade hon 40,4. 

Nu är det inte mycket fart i sessan!!


Överhettad är rätta ordet!

Inte ofta de insjuknar "rätt". Men nu har vi hela helgen på oss att bli friska. 

Hoppas!

Kommentera

Publiceras ej