Det bidde inget

0kommentarer

För första gången i hela mitt, snart 36-åriga, liv har jag följt ett matlagningsprogram, Sveriges mästerkock. 

Jag hör till den skaran som ytterst sällan, och nu menar jag ytterst sällan, tycker det är roligt att laga mat. Jag har noll intresse för mat. I alla fall att tillreda den. Äta den är i inga problem, då är jag en mästare. Så jag anser att matlagningsprogram har inget att lära och intresserar mig därför föga. 

Men nu blev det ju så att en kompis ställde upp och blev bland de uttagna. Uuuuh, vad spännande att följa. Jag skulle nu följa mitt första matlagningsprogram. Jihoo. Men säg den lycka som varar. Idag åkte han tyvärr ut. Men det är inte illa pinkat att hamna bland de 25 bästa av alla som sökte. 

Men nu blir det inge mer Sveriges mästerkock för mig. Tack och bock så länge det varade. 

Och grattis till dig Fredrik Nygren! 






Kommentera

Publiceras ej