Året som gått

0kommentarer

Året som gått är över och kommer aldrig tillbaka.
Jag fyllde 35, halvvägs till 70 blev jag. Gör mig inget än så länge att fylla år. Jag har verkligen inga åldersnojor.
 
Vintern var snörik och vi började gå en del till skola och jobb.
 
Barnen fick träffa Daniel Bodin på Färjestads travbana där han gjorde tricks.
 
Lycka!
 
Vi köpte skidor till barnen.
 
Några mil kördes i spåren tillsammans.
 
Lippan klippte lugg och ångrade sig då hon inte alls blev likt Lady Gaga.
 
Jag tog mig runt halvvasan med magsjuka och klarade ännu ett delmoment i halvklassikern. Klarade jag 4,5 mil med magsjuka borde jag klara nio mil fullt frisk. Ska fundera några år till på hela klassikern.
 
Adam fyllde nio år och blev stora killen.
 
De förlorade svärföräldrarna återvände åter hem till Sverige. Det var skönt att få hem dom.
 
Våren kom och snön smälte bort.
 
Torkvindan åkte fram och kläderna åkte ut på tork.
Sonen fick glasögon för sitt synfel. Valde Star wars.
 
Blev så fin så!
 
Valborg firades in i Deje.
 
Med stort fyrverkeri.
 
Värmen kom och rosévinet flödade.
Jag och Henrik valde att cykla till malung och tillbaka. Jihoo vad det inte var roligt!
 
När värmen kommer åker poolen fram.
 
Fina sommarkväller med goda vänner.
 
Sessan fyllde sju år och blev stora tjejen.
 
Jag fick en iPhone 5. Lyckliga jag!
 
Filippa klarade simkraven ända upp till årskurs sex. Stolt mamma och pappa.
 
Jag och maken tog oss runt 15 mil på halvvättern på 5,5 timmar. Mycket stolt över denna prestation var jag och därmed kammade jag hem hela halvkklassikern. Jag gjorde det jag aldrig trodde jag skulle klara!
 
Barnen slutade skolan och fick SOMMARLOV!
 
Fick en finfin löparklocka av maken. Bara därför att.
Köpte mig nya löparskor.
 
Åkte till Danmark på semester med barnen. Legoland.
Många aktiviteter.
Plockade smultron.
 
En heldag på stranden i Lökken.
 
Med restaurangbesök i kvällssolen.
 
Kollade på havet.
 
Tog massa kort.
 
Njöt i massor.
 
 
 
 
 
 
 
En tripp till sommarstugan i Dalarna blev det också.
 
Men bärplockning och fotografering.
 
Och lite fiske.
 
När skolan började så fick vi löss. BLÄ!
Häcken vällde över med bär. Plockade litervis och gjorde sylt och marmelad.
 
Aroniamarmelad.
 
När mörkret faller så pyntas utsidan med växter och ljus.
 
Tog en tur till den nybyggda skateparken med barnen.
 
Fick smakprov på världens starkaste chili.
 
Kylan kom även i år.
 
Vi firade fem år som gifta.
 
Besökte kyrkogården vid Allhelgona.
Köpte ny bil.
 
Firade halloween.
 
Filipa avslutade sin dans.
 
Advent gjorde intåg och huset pyntades invändigt.
 
Tomtar, stakar och stjärnor i mängder.
 
Holly Mona Ester döptes i Malungs kyrka.
 
Julen närmade sig och granen pyntades.
 
Julklappar fylldes på.
Även jag hade varit snäll i år.
 
Under jullovet drog vi till Tandådalen, Sälen för att få lite vinter.
 
 
 
 
Sen var det slut på det gamla och ett nytt har börjat. Inga nyårslöften är satta. Lev livet!
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej