Helgen som varit

0kommentarer

I fredags så var det föreläsning hela dagen med privattandläkarna i Värmland. De inbjudna föreläsarna var Mikael Andersson och Tina Thörner. Herre gud vilka underbara människor som sprider glädje och livsanda runt sig. Man får lite distans till livet. Det är inte så allvarligt samtidigt som det är så viktigt att göra det bästa av det.  


När föreläsningarna var över styrde jag kosan hemöver för att varva ner (trodde jag) och byta om. Men i Forshaga fanns mamma på besök vilket jag visste om att hon skulle komma men inte så tidigt. Sonen drog ner till skateparken, jag och mor tog ett glas vin och började prata. Då ringer telefonen. 

En hysterisk son som säger att han ingenting ser för att han fått någonting i ögat. Sen tar kompisarna över och säger att vi måste hämta fort. Det visar sig att han snott med sig världens starkaste chili och lyckats kleta den i båda ögonen. Det var nog inte skönt. Det blir dusch och sen ligger han med slutna ögon i sängen och lyssnar på TV. 

Jag åker på middag med jobbet och är tillbaka halv elva. Då är allt lungt!

På lördag blev det shopping i Karlstad. Bara jag och mamma. Mysig fika, skratt och prat. Tack för den dagen mamma! Synd var bara att morfar och mormor som var tänkt att komma på besök inte dök upp. Men det får bli en annan gång. Puss på er!


På söndag började jag ett nytt jobb (som personlig assistent) som jag ska ha som extraknäck. Pengar kan man aldrig få för mycket av. Jobbade mellan 8.00-21.30. Kom hem, duschade, stöp i säng och idag började en ny arbetsvecka som tandhygienist. Underbart när livet rusar på i en raksträcka utan kurvor och stopp. 

Nu en till kväll när sägen lockar!

Natti!


Kommentera

Publiceras ej