5 år

0kommentarer

Fem hela år har vi varit fru och man. Helt otroligt vad fort tiden går. Minns dagen i Shanghai som igår.
 
Den började med sminkning och håruppsättning hos någon kinesisk man/frisör/stylist. Inte vet jag. Men fick nästan börja min bröllopsdag i tårar. När "tada!" kom och han snurrade mig runt och jag fick se mig själv i spegeln.
 
Att jag inte dog. Ja, eller jag såg i alla fall död ut!
 
När jag sen vänder mig om och får se Henriks min, att jag inte dog igen, eller blev ännu blekare. Jag kunde ha fått blivit ogift!
 
Nej, nej och åter nej! Gör om, gör rätt!
 
På bilden nedan har han gjort om, men inte rätt. Jag har gjort om men inte lyckats riktigt. Jag ser inte sååå blek ut i det ljuset. Men jag kan försäkra att min foundation var så vit att jag knappt kunde dölja den med allt puder i världen. Men tiden var knapp och så här fick det bli!
 
Visst ser jag lycklig ut på min bröllopsdag! :-)
 
 
Vid "tada!" så var jag sminkad som bilden nedan. HolyMoly! Min mun som är liten normalt var nu 1/3-del av sitt forna jag. Och den var röd. RÖD! Jag skulle ALDRIG ta på mig rött läppstift!
 
NeverEver!
 
Nopp!
 
Kommer inte på fråga!
 
Det är väl häftigt med geishor. Jag skulle kunna vara en på en maskerad. Men inte på mitt eget bröllop!
 
Det som inte höll på att bli något bröllop!
 
När väl allt dög så pass att jag vågade lämna hotellrummet och hoppa in i taxin så började resan mot sommarpalatset där foton skulle tas. Vi ville ju ha några bilder på oss tillsammans så vi hyrde taxichauffören som fotograf. Han hade nog aldrig hållit i en kamera innan så bilderna blev väl sisådär. 
 
Men att se tillbaka på den dagen gör det så mycket häftigare. Vi har verkligen inte gift oss som många andra.
 
 
Vi hade en stor skara kineser runt oss vid varje fototillfälle. Det kändes inte så bekvämt.
 
Inte så avslappnat!
 
Ibland blev det bra och man kunde låtsas som om man inte såg dom och deras kameror. Våra bröllopsbilder finns nog i ett gäng kinesiska fotoalbum.
 
 
 
Lite stjärnstatus när de vill ha egna foton på oss och dom med sina kameror. Till sist var det bara att släppa alla spärrar och vara som dom. Segertecken och leendet på!
 
Tjohej!
 
 
RINGEN PÅ!
 
 
Fru och man, make och maka. Det håller än. Idag firar vi träbröllop tillsammans.
 
Jag älskar dig, Henrik!
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej