Fartlek

0kommentarer

Smärtan i sittbenen i rumpan är som bortblåst. Så jag lämnade barnen på skolan och svingade mina ben över sadeln på cykeln och drog iväg.
 
Vilken frihet att susa fram längs vägen, känna vinden i håret och svetten i pannan. Idag kändes det hur lätt som helst. Jag har fått ihop de mil jag hade planerat att få i benen innan halvvättern trots tre veckor kvar.
 
Så idag blev det fartlek och att pressa mjölksyrenivån lite längre bort.
 
Har cyklat jämsides med små fåglar, nästan kört över svansen på en katt, sett en huggorm på cykelbanan och ätit ca fyra flygfän (vem behöver proteinbars??)
 
Fy vad läskigt med ormar på cykelbanan. Trots att svetten rann så hade jag tuppskinn över hela kroppen och benen blev väldigt matta för en stund. Huvva.
 
Nöjd med min prestation! Nu har jag druckit en kaffe i solen och nu skall det nog grejjas lite här hemma.
 

Kommentera

Publiceras ej