Skinande rent!?

0kommentarer

Klockan har blivit 23.30. Har ägnat två dagar till att skura varenda detalj i badrummet och precis startat ett rengöringsprogram på tvättmaskinen. Skurat hela duschkabinen invändigt och precis duschat. Tvättkorgen är tom och en härlig känsla infinner sig. Kryper upp i datastolen för att surfa runt lite.
 
MAMMA!
 
Då händer det! Magsjukan anländer. Filippa har spytt ner hela sängen. Nu ligger all spytvätt i min föredetta rena duschkabin och det är 2,5 timme kvar på rengöringsprogrammet. Handfat, toastol och golv är tvättat med klorin och jag är spritad upp till armbågarna. Nu inväntar jag rengöringsprogrammet och att Filippa ska spy färdigt och somna. Då kan jag slänga in spytvätten i min skinande väldoftande tvättmaskin. Vad i h-vete ska man städa för?
 
Nu är allt ogjort!
 
Nu är det bara att hoppas att jag klarar mig då det är ungefär en vecka kvar till halvvasan.
 
Men det här är finare än whisky och dyrbarare än guld dagar som denna. Klorin och handsprit!

Kommentera

Publiceras ej