Tröttdag

0kommentarer

Igår var det julbord med Henriks jobb. Bussen gick från tågstationen i Karlstad kl 17.00 till Sunne till Selma hotell. Nykter, sprängande huvudvärk och kände mig osocial och gammal. Men trots det trevligt. 

Ett par som hade tagit bilen dit fick erbjudandet att få den hemkörd av mig. Vinst för oss båda. De fick bilen till Karlstad och vi anlände till Karlstad samma tid som bussen skulle rulla från Sunne. Alltså kl 02.00. 

Hemma i Forshaga var vi 02.30. Sen ringde klockan 07.00. Då var jag inte speciellt pigg kan jag lova. På cykeln i spöregn på väg till jobbet funderade jag allt på vad jag gett mig in på. Hur skulle jag orka jobba till 21.30?!?!

Men orka det gjorde jag även om det gått segt. Nu sätter jag mig på cykeln och styr kosan hemåt mot snarklådan. 

Här ska sussas!



Kommentera

Publiceras ej