Silverbröllop

0kommentarer

Det var för 30 år sedan det hände.
 
HON - en snärta från centrum.
 
HAN - en bondunge från landet.
 
DOM - ett gift par.
 
De bytte ringar i kyrkan dagen innan julafton. Gnistrande snö och kallt. Tillsammans med vittnen, mig och min äldsta lillasyster. De hade tagit sig igenom sex år som par, husköp och två döttrar. Varför inte spinna vidare på det och skapa ett helt imperium med Haltorpare.
 
Dom tillhör en utrotningshotad art.
 
Man kan kalla dom udda.
 
Dom hänger fortfarande ihop. Är fortfarande gifta med många dalar och toppar i bagaget. Men än har inget hinder fått dom att bryta upp även om jag är säker på att det funnits många och äktenskapet har hängt på en skör tråd. Man blir starkare för varje kris man tar sig igenom och jag hoppas innerligt att de hänger ihop 30 år till. 
 
Idag har de tre barn, tre svärsöner och sju barnbarn. Dom bor kvar i huset på kullen där vi växt upp i en trygg barndom.
 
Jag är så stolt över mina föräldrar som fortfarande hänger ihop. Jag är glad att jag har dom i mitt liv och mycket nöjd med att se dom fira 30 år som gifta. 
 
GRATTIS TILL ER!
 
 

Kommentera

Publiceras ej