Helg

0kommentarer

Så blev det äntligen helgen. Efter förra helgen där jag flängde mellan Göteborg och Malung för att slutligen landa i Forshaga för ett extra jobbpass under söndagen så känner jag mig rätt trött. Har gjort så under hela veckan. 

Imorgon blir det lite morgonkaffe med en vän som jag inte tjattrat med på länge. Sen dyker morbror och moster upp för att vi ska dra in till den stora staden Karlstad. Sen blir det förhoppningsvis eftermiddagskaffe med en annan vän innan jag ska hämta Henrik på jobbet. På kvällen är det disco för barnen och lite mys.

På lördag blir det till att packa väskorna åt barnen som ska sova hos farfar och farmor för att vi ska dra till Sunne på julbord med Henriks jobb. Vi kommer hem mitt i natten. Då gäller det att samla ihop några timmars sömn för söndag ska jag jobba 8.00-21.30. 

Sen var denna helgen över innan den ens hade börjat. 

På måndag ska jag sitta hela dagen på föreläsning i Karlstad, det blir tufft för en trött hjärna. 

Sen är det bara tre arbetsdagar kvar som tandhygienist detta år. Sen tar jag ledigt 2,5 veckor från tänder, tandsten, gingivit och parod. Känner. verkligen att det ska bli skönt med lite ledigt. 

Sen hoppas jag verkligen på en vit jul. Gillar inte plusgrader, slask och söl. Ge mig tio grader kallt, snötäckta trä'n och snötäckt mark. Då blir jag lycklig!






Kommentera

Publiceras ej