A-människa eller B-människa

1kommentarer

Låg en kväll och läste och fick syn på en artikel om att vi är antingen A- eller B-männsikor. Det finns dubbelt så många A-människor som B-människor. Sämsta kombinationen som kan uppstå är när en A-kvinna träffar en B-man.
Jag är A-människa och Henrik är B-människa.
A-människan är morgonpigg och vaknar tidigt, tidigare än sin man. Hon vaknar själv, pigg och utvilad, ger barnen frukost, hinner tvätta och städa, betala räkningar och massa annat. En A-människa presterar som bäst runt 10 på förmiddagen. Prestationsförmågan börjar avta runt 16.00 och sjunker. Vid 21.00 vill hon bara sova.
B-människor är morgontrötta och fungerar sällan bra före tio på förmiddagen. Presterar som allra bäst runt 16.00 (när A-människan börjar sacka). Kan gärna vara uppe och se på 12-filmen och kan lätt vara vakna till tre på natten.
A-människor är sura på B-människor för att de är lata och inte hjälper till i hemmet på morgonen och B-människor tycker att A-människor är trista och tråkiga då de vill gå och lägga sig tidigt på kvällen.
Det är som om artikeln skulle vara skriven om mig och Henrik. Men nu när jag/vi vet hur det ligger till så kanske vi kan vända det till en styrka i stället. För att man skall må bra både psykiskt och fysiskt är det jätte viktigt att följa sin sovrytm. Han som är kvällspigg kan ta kvällsbestyren och jag som är morgonpigg kan ta morgonbestyren.
Få se hur länge det går innan någon av oss slänger ur oss en pik till den andre!?!
TJING!

1 kommentarer

jennie

13 Mar 2012 10:32

Här är det nog precis tvärtom. Fredde är nog A människa och jag B....tar ofta hela dagen innan jag kommer igång@ !

Kommentera

Publiceras ej