Spy, gråta eller vara vuxen!?

0kommentarer

Ja det är frågan.

Jag är egentligen inte speciellt kräsen. Jag äter det mesta med god aptit. Men är lite skeptisk mot vissa saker....

...speciellt  maskar i maten.

Hallon äter jag med stor skepsis, de innehåller maskar.

Broccoli (färsk) likaså. Den rensas noggrannt och kollas.

Vitkål!

Sallad

Har även hittat en mask i mitten på en jordgubb, så dessa delar jag helst!

Plommon!

Äpple!

Jag antar att det är som så:

ATT DEN SOM SÖKER HAN FINNER! ;-P

Skulle göra mig en stor härlig sallad häromdagen. Bestämde mig för sallad (som rensades och sköljdes väl), tomat och gurka som inte det finns maskar i. Eller rättare sagt så har jag ÄNNU inte funnit några än. Sen  köpte jag även sockerärtor att lägga i. Jag ÄLSKAR sallad med socker ärtor i.

Under tiden jag gjorde sallas så åt jag naturligtvis lite av varje. Sen kom Henrik och hjälpte mig i köket och föreslog en delning av sockerärtorna i salladen, visst!

Han delade och jag lagade mat.

Men OJ, en sockerärta såg lite dålig ut. Hade svarta prickar i sig.

Den delar jag får jag se!

NÄMEN! Jag känner kväljningarna i halsen, blir blöt i munnen, tror jag ska spy, håret på kroppen reser sig, tårarna bränner bakom ögonlocken.

SEN PANIK!

Var är den andra halvan? Har jag ätit upp den?

Efter mycket letande så hittade jag även den andra halvan. Blev något lugnare. Men salladen tömdes på alla sockerärtor och sedan delades dom även på längden och synades noggrannt.

Den stora frågan är ändå!

HUR KOM MASKARNA IN?!?!??



Jag kommer aldrig mer att äta sockerärtor utan att dela dom på längden! :-(

Kommentera

Publiceras ej