Huvudet upp och fötterna ner

0kommentarer

Adam spydde i fredags. En gång. Sen var det full fräs här hemma måndag och tisdag med två "friska" barn som lekte järnet när de väntade på att 48-timmars-regeln skulle löpa ut. Uttråkade barn till tusen, en mamma som var nära bristningsgränsen av alla frågor:

"Vad ska vi göra nu?"

"Får jag ringa en kompis?"

"Jag har tråkigt!"

"Får jag gå till en kompis?"

På tisdag blev det så tråkigt att jag skickade ut barnen att leka i pulkabacken en stund. Sedan beslutade vi att ta fram julgranen och klä den. Barnen fick trevligt i några timmar i alla fall.






Granen står så grön och grann i stugan.

Filippa låg sedan på golvet under granen och ritade länge efteråt. "Det är såå mysigt, men jag undrar hur julklapparna hamnar under granen!?!"

På tisdag kväll så var det julfest med skolan och båda barnen var tomtar. Filippa kom på igår att hon skulle vara stjärngosse, men mamma sa nej. För vi hade köpt tomteklänning, annars hade hon fått varit stjärngosse om hon velat, om nu skolan gått med på det!


Nissan!



Nissen!

Jag jublade inombords när vi drog på julfest. Vi hade tagit oss över 48 timmars-regeln. Njöt i fulla drag av julsången. Sen hör jag: "Någon spydde på scenen!". Var helt säker på att det var Filippa men det var det som tur inte. Men lite lätt illamående blev jag allt. Nu tar det väl omtag tänkte jag.

Hem för att ta kvällen och mysa det sista med barnen innan nattning. Sen slocknade vi gott allihopa. 

Onsdagen kom och jag fick åka till jobbet. Bra mycket trevligare än att gå hemma med sjuka barn. Men jag hann jobba fram till lunch sen ringer de från skolan. Filippa har jätteont i magen och har klagat hela förmiddagen. Jahapp, bara att hämta hem båda barnen. Fyra barn till i Filippas klass hade åkt hem när jag kom. Så ja, magsjukan går i vår skola.

Men hela eftermiddagen och kvällen har Filippa ätit och lekt men till och från klagat över väldigt ont i magen. Nu ligger hon dock i sin säng och sover. Bara att avvakta och se hur natten/morgondagen ter sig.


Kommentera

Publiceras ej