Skriftlig slutexamination

0kommentarer

Idag har jag tömt hjärnan fullständigt på den lilla kunskap som verkade finnas därinne. Vilken pärs den skriftliga tentan var. Den gick ut på att man fick ett patientfall. Samma patientfall var uppdelade i fyra brev. För varje brev fick du reda på mer och mer om patienten.

I första fick man reda på lite och sen skulle man svara på följdfrågor. Lägga undan det och ta ett nytt. Man fick aldrig gå tillbaka för att ändra. I nästa fick man svaren på vad man skulle gjort/utfört/rekomenderat och sen fick man ytterligare information. Så direkt du tog dig an nästa brev så visste du vilka fel du gjort.

Vissa stunder tänkte man YES det fick jag med, OCH det! Vad duktig jag är. Nästa stund tänkte man FAN är jag helt dum i huvudet, VAD tänkte jag på?!?!?!

Jaja. Nu får tiden utvisa om jag kan söka min legitimation eller om jag får ta omtenta i juni! Får jag omtenta förstår jag i alla fall upplägget på tentan. Det hade jag inte fattat innan idag.

Sen blev det lunch ihop med några från klassen.

Eftermiddagen spenderade jag tillsammans med Anne.

Jag ruskade om henne, frågade om hon hörde mig, ropade på hjälp, blåste luft i hennes lungor och tryckte henne över bröstet. Jag larmade och ringde 112 på en papperstelefon och sa:

-Jag har ett hjärtstopp på storgatan tre, jag startar HLR, nej jag lägger inte på telefonen! (BAH!)

Kände mig skitdum i två timmar!


Kompisen Anne jag räddade livet på ca 40 gånger! ;-P

Nu ska jag fixa statistik till C-uppsatsen!

TJING!

Kommentera

Publiceras ej