Nedräkning

0kommentarer

-Jag och pappa och Adam ska åka till Afrika och hämta dig på söndag. Det var det första Filippa sa när jag ringde upp på Skype ikväll. Härliga unge. Hon menade naturligtvis Arlanda. Jag kan inte vänta. Tänk vad härligt att se dem på söndag på Arlanda, väntandes på mig.
 
Ska bli så härligt att se dom. Ska sitta bak mellan barnen och bara lyssna på deras snattrande, hela vägen hem. Tänk vad trött man kan blli av att lyssna på dom ibland men nu saknar jag alla dråpliga, roliga och spännande tankar som barn kan ha.

Annars har dagen bjudit på en skum person vid stranden. En trevlig afrikan som sa att han kände dom i baren och satte sig hos oss. Trevligt ända tills han erbjöd att han kunde visa oss Dar es Salaam imorgon kväll. Då kände jag att det inte stod rätt till. Känns bara bakvänt, varför komma till oss och erbjuda annat. Och en av de värsta städerna när det gäller rånrisk och på kvällstid.

Senare kom hotellpersonalen och frågade om vår "vän". Han är inte vår vän han kände någon av er i baren, svarad vi. Men icke. Han var inte välbekant, till hotellpersonalen sade han att han var vänner med oss. Fick oss en varning. Det blir ingeting att följa med honom.

Jag stannar hellre här, där jag kan ha det lugnt och skönt bland beväpnade vakter. Jag tänker bara lämna detta område med deras taxichaufförer på lördag när jag åker till flygplatsen. Och mot Sverige...



Fem dagar kvar!

TJING!

Kommentera

Publiceras ej