Längtar hem

0kommentarer

Det sägs att man skall ta seden dit man kommer. Och det kan jag hålla med om. Till viss del. Men det känns så j-vla bakvänt att man inte får visa bara knän och bara axlar. Man får inte bo i samma rum som en av motsatt kön om det inte det är din man. Man får inte dricka sprit, röka eller använda droger.

Därför känner jag mig illamående idag och tycker allmänt illa om att vara här efter att ha bevittnat min första barnaga.

Vilket jäkla översitteri, så känslokallt. Hur kan man!?!?!? Jag fattar inte. Så nära Gud (de ber varje dag) och ändå så långt ifrån.

Vi har varit på skolan och genomfört vår studie och det har gått hur bra som helst. Men idag innan vi gick hem klev vi upp på en avsats och mot ett klassrum. Jag blev bara stående i dörren och fick inte fram ett ljud. Där såg jag läraren slå en flicka över rumpan med en kvist. Inte bara en gång. En pojke rusade ut ur rummet, flickan grät och jag ville bara spy.

Nu längtar jag bara hem till mina små änglar och vill bara krama om och pussa. Allt det fina med Nkinga försvann i ett enda piskrapp. Fick avsmak för att vara här.

Försöker att förstå men varken kan eller vill.

Här bjuder jag på lite bilder på vad som finns i min omgivning istället.
 
Den här röd-blå ödlan bor utanför vårt hus. Den är cirka 30 cm lång och sitter ofta på väggen och solar.


Utanför inhängnaden vandrar dessa åsnor.


En tusenfoting som korsade våra stenplattor. Den var nog minst 15 cm lång

Den "fina" spindeln bor i vår eldosa i badrummet!

Kommentera

Publiceras ej