Bihålor, feber och nattvak

1kommentarer

Inatt har Filippas feber pendlat mella 40,0 och 40,5 trots alvedon i kroppen. Vilket i sin tur resulterat i att jag inte sovit något alls. Gillar inte när det inte går att få ner febern. Men efter sex i morse dalade den av rejält och gick under 39.

När Henrik vaknade och kom upp vid 10.00 så hade jag jätte ont i bihålorna och var supertrött. Kände att jag har två veckors sömn att ta igen. På fredag bär det iväg så jag tänkte att jag kanske kan sova mig frisk. Ett sista försök. Mår jag inte bättre imorgon så blir det vårdcentralen för min del. Vill inte dra till Afrika med bihåleinflammation.



Sagt och gjort. Pumpade näsan full i nässpray, tog en värktabeltt och kröp ner under täcket. Slumrade till en stund och kände mig lite bättre när jag vaknade. Klev upp och gick ner.

WOW!

Klockan var halv fyra på eftermiddagen. En hel dag hade gått förlorad. Men det var förmodligen välbehövligt. Kvällen har jag ägnat åt att packa färdigt väskorna och försökt kurera mig själv.

Nu ligger barnen i sina sängar. Jag och gubben ska ha filmmys.

NATTI!

1 kommentarer

Terese

03 Mar 2011 16:53

Oj åker du imorgon redan?? Gud så spännande, hoppas resan går bra nu och det ska bli kul att få lite uppdatering sedan när du väl kommit fram. Hoppas dottern kryar på sig snart. Adam, är han äntligen frisk nu?



Ha det så bra!



Kram

Kommentera

Publiceras ej