Apberget

0kommentarer

Imorse ringde klockan 6.00 och det var dags för frukost. Sedan samlades vi utanför för att tillsammans ge oss ut på en promenad till Apberget. Det tog en timme att gå dit. På morgonen var det nästan lite kallt. Frös lite för första gången sen vi kom hit men man gick sig snart ganska varm.

Väl uppe på Apberget så satte vi oss ned och fikade. Otroligt häftiga stenkonstruktioner i omgivningen. Något naturen själv har skapat genom att förändras över miljontals år.

På Apberget fanns inga apor men vi såg skymten av några långt bort som små prickar. Så egentligen kan jag inte ens påstå att jag sett en apa ;-)

På vägen hem kom ett gäng pojkar med färska jordnötter. Jisses vilken insnöad i-landsbo jag är. Vilken Aha-upplevelse jag fick. Jordnöten växer i jorden. Ok jag trodde dom växte i hyllan på Ica, saltade och färdiga. 
:O Men man drar upp dom precis som man gör med potatis och det är en baljväxt, ingen nöt. Och smaken på en färsk jordnöt är ungefär som ärtskidor.

Tyvärr är internet så otroligt segt idag att det inte fungerar att lägga upp bilder men jag lovar, jag försöker varje dag men blir bara utkastad. Ni får bilder de dagar det fungerar.

Efter lunch ska vi gå in till byn då det är marknadsdag. Vi ska kolla på lite tyger. Köpte ett tyg i början av veckan för 7000 shilling (35 kronor) och sydde upp en kjol för 7000 shilling. Totalt har kjolen kostat mig 75:-. Perfekt då jag inte hade med mig någon kjol. Är ingen kjol/klänningsmänniska. Men imorgon är det kykan och klädkoden där är kjol nedanför knäna och inga bara axlar. Så nu har okvinnliga jag en kjol :D

Kommentera

Publiceras ej