Det är nu det händer

1kommentarer

I fredags firade jag min examen med klasskamraterna och i lördags med familjen och släkten. Det blev en trevlig lördag med god mat och härligt sällskap. Är så nöjd med de presenter jag fått. Pengar, presentkort, smycken, duk och MASSOR av blommor.

Har sagt att när skolan är över kommer jag garanterat att insjukna. Och tänk vad rätt jag fick. Som ett brev på posten kom förkylning, bihåleinflammation och hög feber. Vet inte när jag kände mig så slut sist. Har verkligen inte haft någon ork kvar. Gjort minsta minimala uträttning de senaste dagarna och idag har jag nästan sovit hela dagen. Mår något bättre nu med har fruktansvärt ont i halsen. Bihålorna gör sig påminda för varje steg jag tar. Känns som om tänderna skall trilla ur huvudet på en.

I lördags när familjen och släkten var här roade min minsta skitunge sig med att dra av barken på körsbärsträdet. Aj, aj! Mamma blev arg på Lippan!




Lilla "fuling" till unge som gjort detta.

Vi tog oss in till Plantagen och gick fram till en dam:
-Ursäkta mig men jag har ett problem, min dotter har rivit av barken på mitt körsbärsträd! Finns det något att göra?
-OJ, då har du verkligen problem. Det finns inget att göra åt det. Bara att hålla tummarna att trädet orkar repa sig.

Så nu är det bara att vänta ut tiden. Få se vad trädet orkar eller inte. Stackars lilla körsbärsträd. Första hösten efter att vi planterat det tömde grannarna sin pool med klor i. Den slangen gick något barn och hämtade och lade för att vattna trädet. Efter att ha blivit vattnat med en hel pool med klorvatten stod det still i utveckling/växt i två år. Trodde aldrig att det skulle klara sig. Men se det gjorde det.

Och nu i år har det dragit iväg och växt ikapp känns det som. Har varit så glad att det klarade sig och nu, ja se nu vad som har hänt.

Hoppas, hoppas att trädet är starkt nog att klara av detta.

1 kommentarer

Tersese

14 Jun 2011 23:50

Aj aj aj, hoppas verkligen trädet klarar sig! De kan de små ibland, men nu har dottern din lärt sig en läxa skulle jag tro ;-)



Hoppas du känner dig bättre snart!



Krya på dig kramar från mig

Kommentera

Publiceras ej