Helgen den 4:e advent

0kommentarer

Vi började med att fira in helgen med att klä julgranen. Ni som följt bloggen vet att jag beställde en plastgran förra året. En favorit för mig som är lite extras känslig. Nackdelen är dock att det inte blir någon doft av gran.


Syskonkärlek så här innana jul.


Att använda stol var bra för att komma åt högt upp. Och så kramas vi lite till.


Frågar du mig vad som skall vara i toppen av granen så är det inget annat än en spira.


En sak som följt med mig är en tomte jag fick av en god vän när jag var ung. Var kanske elva, tolv år. Fick denna tomte i julklapp. Den är från USA och har allt sedan den julen prytt julgranen, först hemma i Malung, sen har den följt mig genom alla flyttar i Sverige och prytt mina julgranar. En given plats har den i granen vart år!


Julgranen i sin helhet.

Sen kom lördagen och en tradition är att samlas tillsammans med Henriks bror med familj och pyssla inför jul. Gör lite godis, marsipanfigurer och pepparkakshus och äter gott tillsammans.


Alva och Robert i full färd med att dekorera pepparkakshuset.


Astrid i knäna på mamma Sara. Astrid åt mer än hon dekorerade.


Filippa fixar vårt hus.


Adam hjälper till.


När det var färdigpysslat satte sig Alva och Adam och myste i soffan till barn-TV.


Sen var det dax för årligt julebad ;-P


Att fånga fyra vilda barn på ett kort med ansiktena mot kameran var omöjligt.


Här lyckades jag nästan.


Senare på kvällen åkte "nattamaten" fram. Alva, Astrid och Filippa äter köttbullar och prinskorv.


Efter två egna söner har Conny och Anita nu fått triss i tjejer.


Vackra Astrid i ljuva lockar.


Det färdiga pepparkakshuset.


Kvällen den fjärde advent rundades av i hemmets lugna vrå.....


...med glögg, diskussioner och planer för framtiden!

EN TOPPENHELG I FAMILJENS TECKEN!

Kommentera

Publiceras ej