kommande yrkesskada

0kommentarer

Man styrs av sitt yrke och ser saker som har med sitt yrke att göra. Likaså gjorde jag när jag kom till Arlanda och fick mina fina teckningar av barnen.

Adams teckning gick inte att ta miste på. Han har övat på att skriva oss alla i familjen.



Det var Filippas teckning som satte lite andra bilder i mitt huvud. Hon slog ur en tand när hon krockade med en pojke på dagis under min vistelse i Afrika, så jag tänkte även på det. När hon räckte fram sin teckning utbrister jag glatt:
- Men vilken fin tand du har ritat!!
Misstroget kollar Filippa på mig och säger:
- Det är ingen tand, det är ett hjärta!



JAAAA! nu ser jag!?!?!?!

Hmm, eller!? Jag tycker fortfarande att det liknar en premolar i överkäken! Men det har jag inte "hjärta" till att säga till lill-skruttan.

Kommentera

Publiceras ej