Fars dag

2kommentarer

Har redan uppvaktat de pappor som jag har koppling till. För visso har jag bara en enda pappa, världens bästa pappa om ni frågar mig. Men Henrik är världens bästa pappa till mina barn, dom har förvisso också bara en pappa. Och min svärfar är världens bästa svärfar.

Men än en gång Grattis på fars dag!

Förra året så fick Henrik en farsdags present som inte uppskattades.....en fars dag skall vara något utöver det vanliga, något alldeles speciellt. Han fick städa toaletterna och dammsuga. Den dagen kommer han alltid att minnas. Till och med nu, ett år senare så minns han så väl vad han fick förra året. Men vad han fått de årens dess förinnan minns han inte. Tacksamt va!?!?!

Så man bör helt enkelt ge något udda, ovanligt och något utöver det vanliga. I år fick han sovmorgon, kaffe och lotter på säng! Det har han glömt till nästa år.

Nästa år gör vi kanske så här:



Till min pappa
När du var riktigt liten
och nån annan varit stygg
så var hans stora famn
en plats där du blev trygg.

En far är nån som vet
att skydda sina kära.
Han vakar över dig
långt borta eller nära.

När lasset blir för tungt
och hotar att dig stjälpa
så finns han där till hands
att stötta dig och hjälpa.

Som förebild han går
i livets långa trappa.
Och ingen är som han…
Han är din kära pappa!


2 kommentarer

Terese

14 Nov 2010 23:35

Hihi...I år fick barnens pappa gå upp tidigt så jag fick sovmorgon. Han fick ge Vilmer mat och lägga honom för en vila. Jag åkte iväg på inredningsparty och var borta 2 timmar, när jag kom hem stod maten på bordet. Sedan fick han lite presenter, en dvd-spelare som han själv hade valt ut och betalat för, teckningar och lotter (som jag faktiskt hade betalat för själv) Så den här dagen blev lite annorlunda än vad den brukar bli i vanliga fall ;-)



Tack för din fina kommentar på min blogg!



Ha det bra!

Ida (Sôstra di)

15 Nov 2010 17:41

Helt rätt, han är vår älskade pappa!

Kommentera

Publiceras ej