Åter till verkligheten

0kommentarer

Nu har två veckor passerat med närträffar vid Karlstads Universitet. Sista dagen är gjord och vi kommer inte att ses förän efter nyår nästa gång.

Har sorterar upp alla nya papper och satt in i pärm, skrivit in alla tider och datum i kalendern för de nya inlämningsuppgifterna. Nu blir det full rusch framåt, tåget har startat. 

Detta är nog de två tråkigaste kurserna vi läser nu som vi kommer att läsa på hela utbildningen. Fokus på individen och ur ett samhällsperspektiv. BLÄ!

Nu längtar jag tills på lördag då ev. min mamma och mina systrar kommer på besök. Vi fyra ska göra stan utan några gubbar och ungar. Det har aldrig hänt. Vi har aldrig umgåtts bara vi fyra. Jag flyttade från Malung för snart tio år sedan och då var min minsta lillasyter bara 13 år. Nu är vi alla vuxna, har familj och jag bor 16 mil från alla andra.

Så det ska bli underbart att umgås. Hoppas bara att vi hittar hem och klarar av att vara på stan. Nu syftar jag på Henriks åsikt om att vi är vimsiga.....hehe! Blir skönt med en paus från pluggning.

Kommentera

Publiceras ej