Skola och jobb tar all tid

0kommentarer

Ledsen att jag inte hinner att uppdatera så mycket nu. Men om det händer något extra så lovar jag att göra det. Att plugga heltid och jobba halvtid tar upp all vaken tid i mitt liv just nu. De få timmar jag tillbringar med barn och gubbe känns som i en halvdvala. 

Idag är det exakt två veckor kvar till sista inlämningen. Därefter är det bara att vänta på domen.
Dessa två veckor kommer nog att bli de mest intensiva i plugghistorien. Man kämpar på natt och dag med att plugga. Sitter ofta uppe till halv tolv, tolv på natten. Sköter om barn och har ett hem. Jag HAR ett hem, men det sköts inte om. I vissa fönster finns inga gardiner. Det finns inte ett enda fönster som du kan titta ut igenom och se det fina vädret. Allt ser ut att vara i dimma, så smutsiga är dom. Och kvar finns endast en enda levande blomma. En liten murgröna.
Jag har en katt men säkert 120 dammråttor, spindelnät i taket och döda flugor mellan glasrutorna. På golven kan man se svarta fläckar. Dessa uppkommer om jag eller barnen spiller något på golvet, sedan låter man det torka och sen går man på dessa fläckar tillräckligt länge så fastnar all strumpludd på fläcken.

Barnen har fått lekförbud med kompisar inomhus just nu. Orkar inte med andras barn oxå när jag måste plugga varje ledig stund jag lyckas hitta. Så idag är ingen rolig dag. Dagis har stängningsdag så båda mina monster är hemma idag. Men de åkte ut så fort frukosten var avklarad och sedan har de inte fått kommit in förrän regnet kom men då fick kompisarna också gå hem. Det tror jag de tyckte var snopet eftersom dörrarna här brukar stå öppna och alla är välkomna.

Nu ska barnen in i bilen, för nu ska det brassas ner till Ica för att handla lite föda. Har ingen mjölk hemma så jag har inte fått mitt kaffe än. Kanske därför huvudet värker!

 
Dårhuset nästa......

Kommentera

Publiceras ej