Ser slutet

0kommentarer

Jag börjar närma mig slutet på min design. Det finns nu både en signatur (i slutet av varje inlägg står mitt namn) och en footer (längst ned på sidan finns en rad bilder på familjen). Signaturen skall jag ändra teckensnitt på. Men det här har varit spännande att hålla på med. Men samtidigt frustrerande och jobbigt. Det är som att lära sig ett helt nytt språk, fast med mycket logik i. HTML, header, div, footer, side, navheader, padding, margin osv osv. Inte så himla lätt att veta när jag ändrar här så är det just där i bloggen.

Men busen vad kul det är. Lite småjusteringar kvar bara. Sedan skall det firas att man har klarat att göra en egen design. Att beställa en kostar allt mellan ca 100- 500 kronor beroende på hur duktiga dom är och hur många krav man har. Nu har jag sparat dom pengarna. Haha!


Gungan som vi satte upp, tjatade på barnen om att ta det försiktigt i, trösta efter att de slagit sig, förmanade, hotade, tröstade igen, fick be dom sluta bråka om den och turas om och som vi slutligen plockade ner. Allt detta tog mindre än två timmar. Få se när dom får upp den igen.

Kommentera

Publiceras ej