Den obotliga doften av sopor

1kommentarer

Tänk att det kan lukta så illa ur skåpet man förvarar sina sopor i. "Förvarar", vad otrevligt det låter. Tänk vad äcklig människa är egentligen. Vi förvarar våra sopor inomhus i samma rum som vi tillagar vår mat i. I samma rum som vi förvarar våra färska råvaror. Ganska ofräscha typer vi är. Hur somhelst så har det luktat härliga, ruttna, mögliga, gamla sopor i vårt skåp en längre tid. Och inte blev det bättre av att värmen slog till nu och det blev optimala förhållanden inne i skåpet.



Jag har skurat sophinken i omgångar, skurat skåpet med klorin, bytt påse ofta och även haft doftkulor i skåpet. Lukten blir ren och fräch. För ett par dagar. Sen är den tillbaka. Nu har jag förvarat soppåsen utanför skåpet ett par dagar för att se om det blev skillnad!?

NÄ!

Ingen förbättring. Nej, nu j-vlar ska här skuras. Rensar ut alla flaskor och "dret" man förvarar i skåpet. Och lyfter bort bakstycket för att se så inte det läcker från diskmaskinsanslutningen.....och där, DÄR! finner jag förklaringen till att det luktat som det gjort. Men vad i hela fridens namn gör jag nu? Tänk, tänk, tänk....

Det är bara att hämta dammsugaren, dammsuga upp det och slänga påsen. Jag tar INTE i det med händerna. Inte ens om jag har hanskar på!



Förklaringen till denna stank är en mjuk, skön, hårig dödsbädd för två råttor. Ser ni råttliken? Det ena ligger uppe på slangarna till diskmaskinen och det andra nere på golvet. I allt detta ludna ligger det larver och maskar. Döda ser dom ut att vara. Kollar inte så noga. Dammsuger upp detta och tar ögonblickligen ur dammsugspåsen. BLÄ!

1 kommentarer

Mamma

21 May 2010 05:58

Usch va äckligt, dom ser ut att ha legat där ett tag. Där hjälper nog inga doftkulor, hoppas lukten är borta nu. /Kram

Kommentera

Publiceras ej