Fy skäms Forshaga kommun!

0kommentarer

Då har man en gång för alla fått det konstaterat att Forshaga kommun inte kan handskas med snö. Så fort det kommer snö så ska den saltas bort. Och knappt har det plogats på vår gata. Flera grannar körde fast under vintern för att kommunen anser att vi som bor på gatan ska packa ner snön med våra egna bilar. Och nu när det börjar tina så är det ca 2-3 dm packad snö som luckras upp ojämt och med en massa is under.

Så ikväll när jag svängde in på gatan....PANG....så slog underredet i snö/isen när jag gled ner i ett spår som är ca 2 dm djupt. Slet loss en plastbit under bilen på 20 x 30 cm. Kul. Gubben borta, kommunen är idioter och bilen parkerad nu tills jag bestämt vad jag skall göra. Tur att Henrik lämnat den andra bilen hemma.

Så det blir till att ringa försäkringsbolaget och kommunen imorgon. Få se hur allt ter sig och hur det går. Det blir väl säkert så att jag som fattig student får betala detta, bara för att kommunen inte tar undan snön. Snöröjningspengarna går väl till semester till någon fet kommungubbe. Nu har jag spytt galla färdigt!!!!!

Kommentera

Publiceras ej