Forshaga kommun är ok!

0kommentarer

Dagen igår har löst sig till det bättre. I korta drag såg min dag ut så här: Jag pluggade under dagen, hämtade barnen på dagis och körde Adam till simskola. Efter det bytte jag och Filippa om för att bada en stund innan vi skulle dra oss hemåt. När vi bytte om mötte vi grannarna som var på väg in. När jag väl skulle betala var plånboken borta, den fanns ingenstans, så grannen fick lösa ut oss från badet. hur kul känns det..... Badpersonalen tyckte ändå att jag skulle kolla en sista gång i omklädningsrummet. Efter ett tag fick jag syn på plånboken på golvet, under skåpen. Puh! Vilken tur att det inte fanns tjuvar i Deje när vimsmajja är ute!

Stoppar barnen i bilen och drar hemåt. När jag svängde in på gatan så skadas bilen och väl inne så upptäcks att badkläderna är kvarglömda på badhuset. Allt flöt på så gött igår. Jag riktigt myste på kvällen. Vilken tur att jag hade ett frisörbesök att se fram emot. Få bli fin i håret när allt annat gått åt skogen. Men säg den lilla, lilla lycka som varar. Frisören ringde och sa att det inte blir något eftersom blekmedlet blivit förstört, det fick skjutas upp tills på tisdag istället.

Jaja! Bitter var jag igår och även på morgonen. Ringde försäkringsbolaget som sa att självrisken skulle gå på 6250 kronor........VA!.......e dom inte kloka, vad F-n det är ju bara en plastbit!?!?! Nja jag betalar nog själv. Det har försäkringsgrisarna räknat ut. Få in pengar i jämn ström via folkets försäkringar, sätt höga självrisker så betalar idioterna sina egna skador och vi tjänar storkovan.

Men efter lunch fick Henrik till slut tag på gubbarna på kommunen som är ansvariga för snöröjningen och vägarna. Utan krux och utan att behöva bli sur gick de med på att betala skadan!?!?! Dom var upp och tittade på bilen och korsningen. Korsningen är snöröjd och fin. Bilen skall in till verkstad på måndag! Trots allt, Forshaga kommun är OK, men röja snö kan de fortfarande inte få beröm för.

Kommentera

Publiceras ej