Rötmånad = magsjuka?

0kommentarer

Jag kan lätt säga att min son är vältränad i att ha magsjuka. Jag är helt övertygad om att han har haft "magsjuka" ca 25 gånger, och då överdriver jag faktiskt INTE!

Första gången han hade magsjuka var han bara tre veckor och lyckades smitta en hel släkt. Alla som petade på honom blev liggandes. Min mormor hamnade till och med i Falun på infektion. När han var fyllda ett så hade vi redan haft magsjuka åtta gånger.

Och nu är vi där igen. Igår kväll/natt så hörde jag att han gick runt på nedervåningen, sen ropade han att han spytt. Han är väldigt duktig annars. Brukar ta sig till toaletten alldeles själv, men nu skulle ni ha sett hur det såg ut här hemma. Han hade förmodligen spytt där han låg i sängen med huvudet vridet ut mot golvet. Det var spyor på blomhyllan, gardinen, sängen, på leksakerna på golvet, på gosedjuren och på elementet. Sen har han förmodligen gått runt och letat efter oss i alla rum. Så jag hade spyor på golvet i datarummet, köket, lekrummet, hallen och badrummet.

Mitt i allt detta sprang katten runt och slickade i sig detta. BLÄ och FY! Nu är klockan 22.20 och jag har precis hängt det sista som tvättats. Tvättmaskinen och torktumlaren har gått varm.

Men idag har han varit nästan som vanligt. Han har ätit mat, fast väldigt små portioner, druckit mycket och varit lugn. Men man undrar ju om inte han har blivit dålig av värmen eller om han ätit något olämpligt. Han har ingen feber och spydde inge mer efter att han gjort ifrån sig i alla rum inatt.

Hemma imorgon också för att det ska gå 48 timmar innan de får komma tillbaka på dagis. Sen blir det jobb onsdag, torsdag och fredag. Sen SEMESTER!


Vår lilla mini-bus när han fortfarande hade tänder. Nu mer tandgnisslar han så att det finns nästan inget kvar!

Kommentera

Publiceras ej