Dag 22 – Det här upprör mig

0kommentarer

Vad som upprör mig är olika från dag till dag. Vilket humör man är på och hur man mår för tillfället. Men mest så stör man sig på småsaker. Någon som smaskar vid matbordet, att någon använder ett ord väldigt ofta och rykten. Ja helt enkelt skitsaker.

Men skall jag ta upp något stort så är det orättvisor och Sveriges slappa regelsystem som stör mig. Jag har ingen tro till rättssystemet. Det är värre att lura staten på några hundralappar än att mörda. Jag är absolut inte för dödsstraff, men det borde vara hårdare regler och längre straff. Men ett land som Sverige borde inte ha orättvisor. Alla borde kunna vara här på lika villkor.

Jag gillar inte att vissa får bidrag andra inte för samma sak. Eller att politikerna flyger privatplan och lever på statens pengar. Eller att karlar har mer lön än kvinnor för samma jobb.

Sådant upprör mig!

Kommentera

Publiceras ej