Vilket dygn!

0kommentarer

Jag och mamma började gårkvällen med shopping på IKEA. Åt god kyckling med strips. På vägen hem stannade vi till hos svärföräldrarna för en kopp kaffe. Halvvägs genom koppen flög illamåendet på mig. Tackade för oss och åkte hem. Mådde inte bra! Lade mig till sängs och somnade.

Vaknade bara någon minut senare. Då stod det lilla äcklet där, hånlog och trampade mig på magen. Sicken dåre, vilket äckel! Fick rusa till toaletten för att spy. Blev en ny erfarenhet rikare. Att spy efter man ätit strips var som att skita med munnen. Torrt som öken. Drog i mig flera glas vatten för att blöta upp. Sen varvades hela natten med att springa och tömma olika ändor i toaletten. Klockan 4 imorse var jag färdig, då kände jag mig som en babian i baken och såg nog ut som en chihuahua i ögonen. Värkte i hela kroppen, 39,1 i feber och sprängande huvudvärk!

Vid ett fick jag i mig en potatis och en grytbit som Henrik lagat till. Det lade sig inte skönt i magen. Men nu har jag precis intagit ett glas Proviva blåbär och en skorpa. Känns som bomull magen. Orkar även sitta upprätt nu.

Så nu efter 21 timmar finns det hopp om livet.

Kommentera

Publiceras ej