Inte så cool

1kommentarer

Ikväll var Adam och jag ner till hans blivande skola och träffa blivande klasskompisar och blivande lärare. Vi hade pratat lite om detta sen en vecka tillbaka, att det kommer att finnas en lärare som heter Emil (Jag och Henrik tycker att det är helt otroligt bra med män i förskolan) Så eftersom vi tycker så hade vi väl pratat lite extra gott om denne Emil. I Adams klass så är det 13 elever som kommer att börja till hösten, 8 killar och 5 tjejer.

Väl på skolan så fick vi sätta oss för att fika. Presentera oss själva och vårt barn. Sedan var det lärarnas tur. Helené, Hillevi och EMIL. Titta! viskade jag till Adam, där är Emil. Adam lutade sig mot mig och sa: -Han var inte så cool som jag trodde!!

Tänk dessa barn. Efter det jag och Henrik berättat för Adam så hade han förmodligen målat upp någon superhjälte för sitt inre och där framme i klassrummet stod Emil, en helt vanlig man. Det är inte speciellt coolt.

Men Adam fattade tycke för ett gäng killar. Tack och lov är flera av dom av samma skrot och korn. Riktiga vildingar, det klickade direkt. Härligt! Hoppas bara att det håller i sig. Så nu är det bestämt, vecka 32 börjar Adam sin inskolning på Grossbolsskolan i det röda huset.


MAMMAS PLUTT

1 kommentarer

Mormor

28 Apr 2010 06:35

Helt ofattbart, dom små liven börjar bli stora nu.

Mormor och morfars lilla dräng ska börja skolan.

Kommentera

Publiceras ej