Mot friheten......

0kommentarer

Barnen var ute och lekte! Jag var på övervåningen och hängde tvätt. Det skrek ganska mycket ute så jag bestämde mig för att öppna fönstret och tittade ut!. Harry sträckte på sig i soffan och kom gående längs blomhyllan, satte sig ner bredvid mig och började tvätta tassen (skenmanöver). Plötsligt ställer han sig upp, skjuter i från med bakbenen och flyger ut........genom luften........ut mot friheten. Det var väldigt nära att jag också slängde mig ut! Oj, oj, oj vad många tankar som for genom huvudet. Såg ut som en stor vit fladdermus som seglade ner mot marken, i mörkret.

Stängde fönstret och sprang ner, på med skorna och ut. Där är kattskrället lugnt strosande på gräsmattan på baksidan. Tur att han är lättfångad. Bär in honom igen och sätter ner honom på hallgolvet! Svisch! så rusar han upp, jag efter. När jag kommer upp sitter han i fönstret han hoppat från, ser på mig besviket och jamar. Han tänkte flyga igen.......tur att jag stängt fönstret.

Jag återgick till min tvätt, Harry har gått och jamat vid dörren hela kvällen. Stackar, han vill vara ute, så mycket att han gärna hoppar från andra våningen.

Kommentera

Publiceras ej