Långhelg

0kommentarer

Förra helgen var det långhelg för vår del. Klämdag på fredagen som resulterade i fyra dagars ledighet. Vi drog iväg med båten till Sättersholmarna. Jollen fick vi med oss och barnen åkte en hel del. Vi åkte ut på en ö och hade picknick i en skogsglänta i solskenet. 


Vänern i all sin prakt. Tänk att en sjö kan vara så fin. 




En morgon när alla sov utom jag gick jag ut vid bastun och satt mig, studerade änder och lyssnade till naturens ljud. Fåglars skri i fjärran, vattnet kluckande och vindens viskande. 


En annan dag bakades den första sockerkakan i båten och den packades ner i picknickkorgen och togs med på andra sidan ön för att avnjutas tillsammans med kaffe och saft. Sedan gick barnen på upptäcksfärd och fann ett fiskskelett. 



Efter promenaden blev barnen så varma och ville bada. Men bada då tyckte vi, bara sex grader i vattnet. Adam doppade sig till magen och Filippa doppade sig helt. Men jag tror inte någon njöt även om de aldrig skulle erkänna. 


På söndagens eftermiddag styrde jag skutan hem och lade till utan problem. Det tar sig med kunskapen i att manövrera detta stora as. 

Nu är hon förtöjd och i helgen blir det inget båtåkande då vi ska ut på annat skoj. 

Kommentera

Publiceras ej