Sportlov och båtmässa

0kommentarer

Onsdagskvällen ägnades, för båda barnen, åt att åka till badhuset och bada i timmar. Själv satt jag, totalt genomförkyld, med en deckare och njöt av värmen, fukten och åt glada barn. Sen när vi kom hem rena och trötta packades väskorna för att barnen skulle fira slutet på sportlovet uppe i Dalarna hemma hos morfar och mormor samt kusiner med familjer. Sen sade vi hejdå och godnatt. 

På torsdagen när jag och Henrik jobbade lagade barnen mat själva och packade det sista, satte på diskmaskinen, låste dörren och begav sig upp till bussen som skulle ta dom till Dalarna och morfar och mormor.  När de klivit på bussen så kom ett SMS att allt gått bra och en bild var bifogad. 


Bytet i Hagfors gick galant, de fick med sig alla fyra väskor och kom på nästa buss. Senare på kvällen kom ett nytt SMS från mormor och en bild. Ett bevis på att de nu var i trygga händer. 



Nu kunde man slappna av på riktigt och åka hem till ett tomt och tyst hus. Varje gång båda barnen är borta så undrar jag vad man gjorde av all tid innan man fick barn. Blir lite rastlös, min roll som mamma blir värdelös. Strosade runt lite och påbörjade packningen inför helgen. 

Imorse åt jag och Henrik vår frukost i ensamhet. Lite tomt och konstigt men mysigt. Sen packades bilen och vi hämtade upp Henriks föräldrar för att dra en helhelg till Stockholm och gå på båtmässa och bo på hotell. Kommer att bli mysigt och trevligt. 


På återseende! ⚓️🛥

Kommentera

Publiceras ej