Grillning, ridning och utgång

0kommentarer

Fredagen ägnades åt offertkollekt. Samlade in de flesta offerter. Saknar nu endast en så får vi se hur planeringen tar sig. Helgen gick i en rasande fart. Vi invigde helgen med årets första grillkväll. Eller snarare rökkväll. Röken tändes på fredagskvällen och fläskytterfilé lades i. God mat och vin. 

På lördagen blev det sovmorgon och långfrukost sen bar det av till stallet där första passet reds kl 12.00. Sen vidare till Henriks mormor för påhälsning och gratulationer av Henriks morbror. Därefter tillbaka till stallet för dagens andra ridpass. 



Anlände hemma kl 17.00 och förrätten med vännerna i granngårdarna serverades kl 17.00. Hann tvätta av mig hästdoften och hoppa i mysbyxorna för att rusa över tomten med vinpavan i högsta hugg. Förrätten smakade toppen efter all stress. Sen hem och byta om till badkläder då det skulle bubblas under bar himmel. Nästa gång jag rusade över tomten var jag klädd i bikini, morgonrock och vinterkängor. Tur att mörkret höll på att falla. Varmrätten intogs i morgonrock. Här snackar vi riktig finmiddag. 


Senare på kvällen när ett par bättre utvalda kläder satt på kroppen drog vi vidare till stan för "efterrätt". Massa goa drinkar...

Först hamnade vi på ett lugnt ställe där man kunde prata med varandra. Sen drog vi vidare till lite mer dunka-dunka. Men inte är det så värst häftigt att gå ut. Jag insåg snart att jag är en medelålders kvinna med hörselskador som gärna inte dansar och älskar lugn och ro. Insåg också att ett glas vin hemma är betydligt trevligare och att morgondagen skulle förstöras av min tilltagande tinnitus. 

Vi åt en kebabrulle och for hem! Trots detta var det längesedan jag hade så trevligt!

Tre hotta brudar!

Söndagen gick däremot i ultrarapid. Huvudvärk, trötthet och med sällskap av en sågklinga i öronen hasade jag runt i en dvala och halvsuckade. Ska inte gå ut på flera månader...

Citerar Ferdinand "Jag trivs bättre här där jag kan ha det lugnt och skönt"

Kommentera

Publiceras ej